Vanaf augustus 2020 tot eind 2021 werkt Gee!Design samen met Sfinx Games en Project Gamify aan een Pop-up Escape Room: we ontwikkelen een “mixed reality escape room” die snel op locatie op te bouwen is door middel van kunststof platen.
De escape room gebruikt een combinatie van Augmented Reality en Virtual Reality computer gaming concepten, samen met een custom game rondom een thema van de klant.
Het concept voor een mixed reality escape room is gegroeid vanuit een eerdere escape-room, die geleverd is aan klanten in de vorm van een tijdelijke fysieke (indoors) ruimte. Dit eerdere traject werd zeer goed ontvangen bij bedrijven omdat het in staat was om op een leuke manier een thema aan te snijden onder hun werknemers. Echter, dit concept is niet in elke ruimte in te passen en niet buiten op bijvoorbeeld festivals in te zetten. Daarbij zou een XR pop-up escape room nog beter in staat zijn om een bedrijfsthema leuk en interessant te maken om te verkennen. Het gebruik van nieuwe print-technologie in combinatie met Virtual Reality, Augmented reality, Gamification design en location based gaming zou het concept uniek maken en tevens makkelijk te vermarkten, omdat het een innovatief en cutting-edge karakter heeft.
De escape room gebruikt een combinatie van Augmented Reality en Virtual Reality computer gaming concepten, samen met een custom game rondom een thema van de klant.
De beoogde klanten zijn bedrijven die hun klanten of werknemers via een unieke ervaring willen trainen of bewust maken van een bepaald thema. Het beoogde resultaat van het project is een prototype van de fysieke pop-up escape room en een eerste versie van de embedded software systemen die de benodigde content voor deze escape room voor een willekeurige klant kunnen genereren. De fysieke pop-up escape room bestaat uit een aantal kunststof/cardboard platen met daaraan verbonden een minicomputer voor het aansturen van de verschillende applicaties die de spelers gebruiken.
In het project maken we meerdere versies van een prototype van de fysieke pop-up cardboard box, compleet met het bijbehorende computer systeem. Omdat spelers met elkaar en met de fysieke wanden moeten interacteren, moeten diverse aspecten ontwikkeld en getest worden.
We realiseren ook eerste versies van embedded software systemen die nodig zijn om de cardboard box van klant-specifieke content te voorzien. In meer detail in dit project:
Ontwerpen en testen we een concept voor een escape room van kunststof platen, waarbinnen een speler met VR-bril kan spelen en tegelijk interacteren met spelers buiten de doos.
We ontwikkelen en testen een software systeem dat het mogelijk maakt om op basis van een standaard game template een eigen game te ontwikkelen rondom een thema van de klant.
We ontwikkelen en testen een Augmented Reality applicatie waarmee een escape room spel gespeeld kan worden door interactie met de geprinte wanden.
We ontwikkelen en testen een Virtual Reality applicatie waarbij interactie met de andere spelers en met de fysieke wanden van de escape room mogelijk is.
We ontwikkelen een cloud-based systeem dat het mogelijk maakt voor klanten om de wanden van de escape room te personaliseren met eigen printmedia.
We testen het gecombineerde systeem op de prototype escape room en passen op basis van deze tests het ontwerp eventueel aan.
Waar ben ik het meest trots op?
We zijn er op dit moment nog erg druk mee bezig maar het lijkt erop dat we iets heel moois en unieks aan het maken zijn!
Type project:
Software
Hardware (Prototype)
Serious Games
In opdracht van:
Eigen project met subsidie van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling