31 mrt Global Game Jam 2009
Ik heb eind januari 2009 meegedaan aan de Global Game Jam: 48 uur om samen met een team een game te maken, op basis van een opdracht. Het was erg leuk, en ik heb zeker wat geleerd!
Als je het keynote filmpje ziet (wat we allemaal aan het begin van het weekend te zien kregen), dan weet je ongeveer wat we gedaan hebben:
httpv://www.youtube.com/watch?v=aW6vgW8wc6c
Ons team was leuk, misschien gemiddeld een beetje ouder dan de andere deelnemers, maar daar kregen we wijsheid voor terug. 😉
En nachtrust: wij hebben (relatief) veel kunnen slapen. (Er waren mensen die helemaal niet geslapen hebben). Vandaar dat wij ons team “team N8rust” genoemd hebben.
Wat heb ik gedaan, en waar ben ik trots op?
Uiteraard heb ik een aardige bijdrage geleverd aan het hele game concept en de discussie eromheen, dat vind ik altijd een van de leukste dingen. Met twee ervaren programmeurs was het niet nodig dat ik ook ging programmeren, maar ik zag wel voor het eerst hoe handig de FlashDevelop omgeving was. Toen heb ik me maar samen met Hans Odijk op het “sound design” gestort, zoeken naar geschikte effect geluidjes en muziek voor bij het spel, en vervolgens bewerken (vooral met Audacity).
Ik ben nog steeds trots op het resultaat: elk karakter in het spel heeft eigen sound effect(s) en een eigen sound track (niet allemaal gebruikt), en ze passen mooi bij elkaar en in het concept van het spel!
Resultaat
Onze inzending is nog steeds hier te bewonderen en te downloaden.
De begeleidende tekst is
We start our lives attached. And even though the cord gets cut, we are hardwired to immediately choose to forge new bonds. As we move on in life, we create new attachments. Each one appears to be a solution but turns out to be the cause of new and bigger problems.
In this game you choose to whom or what you want to attach yourself during your lifetime. You will need these alliances to move ahead in the game, but be prepared for some aggravation. Powerups will help you grow and overcome some obstacles, as long as you have cleared earlier problems when you had the opportunity.
(Als je naar de oorspronkelijke opdracht kijkt, dan is het volkomen logisch waarom we dit gekozen hebben). Je kunt het spel hier ook spelen:
Instructions:
Mind the clock, and don’t run out of time
You automatically move forward
To jump: Press Spacebar
To move back: Press Control
[kml_flashembed publishmethod=”static” fversion=”9.0.0″ movie=”http://geedesign.com/blog/wp-content/uploads/2010/11/LifeLine.swf” width=”800″ height=”600″ targetclass=”flashmovie”]
[/kml_flashembed]
Het spel is nog niet af, en werkt volgens mij niet helemaal goed bij elke grootte van het Flash window.
Pingback:Gee!Design » Winnaar van de Games4Health Jam 2013
Geplaatst op 11:34h, 05 september[…] verder was het natuurlijk weer erg leuk om samen met een team in korte tijd een leuke game te bedenken en te maken! Hier een […]